KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva kojim se predlaže poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog prevoza putnika grada Kragujevca

Organizacija obavljanja komunalne delatnosti gradskog i prigradskog transporta putnika na teritoriji grada Kragujevca je u nadležnosti grada Kragujevca, što je propisano odredbama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Zakona o lokalnoj samoupravi i Zakona o komunalnim delatnostima, kao i Statutom grada Kragujevca, Odlukom o javnom prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Kragujevca, Odlukom o utvrđivanju jedinstvenog tarifnog sistema u javnom prevozu putnika u gradskim i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Kragujevca i Odlukom o komunalnim delatnostima na teritoriji grada Kragujevca.

Predmet javnog ugovora koji će, po sprovedenom postupku javne nabavke, javni partner zaključiti sa privatnim partnerima je obavljanje komunalne delatnosti javnog gradskog i prigradskog transporta putnika na teritoriji grada Kragujevca, kao delatnosti od opšteg interesa, na period od deset godina, i to na području mreže linija na administrativnoj teritoriji grada Kragujevca.

Osnovni zahtevi koje treba da ispuni transportna mreža sistema javnog gradskog transporta putnika proizilaze iz opštih ciljeva sistema, koji se pre svega odnose na maksimizaciju proizvodne i ekonomske efikasnosti i efektivnosti sistema i usklađenosti obima transportnih kapaciteta sa transportnim zahtevima.

Analiza postojeće mreže linija gradskog i prigradskog transporta putnika u gradu Kragujevcu pokazala je niz nedostataka koji se konačno reflektuju na efikasnost i efektivnost celokupnog sistema i posebno na njegov dalji razvoj u realnim društveno-ekonomskim uslovima u kojima se danas nalazi grad Kragujevac. Sublimirana ocena postojećeg stanja sistema sa stanovišta jednog od njegovih najvažnijih infrastrukturnih i operativnih segmenata - mreže linija mogla bi se iskazati prema sledećem: ekstenzivni statistički elementi sa nedefinisanom strukturom mreže uz minimalne dinamičke elemente u pogledu funkcionisanja, što za logičnu posledicu ima visok stepen neatraktivnosti celokupnog gradskog transportnog sistema. Ovakvom zaključku doprinose i određeni eksterni uticaji nelojalne konkurencije, nedostatak infrastrukturnih elemenata za davanje prioriteta vozilima javnog transporta putnika, i drugo.

Na osnovu generalne ocene stanja sistema javnog gradskog i prigradskog transporta putnika u Kragujevcu, osnovni cilj poboljšanja je: reinženjering postojeće mreže linija kroz postavljanje transportne ponude sistema, koja će optimizovati dostupnost sistema korisnicima - stanovnicima grada u prostoru (mreža linija sa svojim statičkim karakteristikama: trasama linija, stajalištima i drugo) i vremenskim dinamičkim karakteristikama (brojem i karakteristikama vozila i prihvatljivim režimom rada, celodnevno funkcionisanje sa adekvatnim intervalima - frekvencijama vozila).

Definisana mreža linija je u saglasnosti sa egzaktno utvrđenim transportnim potrebama korisnika - linijama želja (izvorno-ciljnim kretanjima) i veličinom transportnih zahteva koje korisnici realno ispostavljaju u sistemu javnog gradskog i prigradskog transporta putnika u Kragujevcu.