KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva kojim se predlaže rekonstrukcija, racionalizacija i održavanje javnog osvetljenja na teritoriji opštine Aleksandrovac

Održavanje objekata i instalacija javne rasvete na području opštine Aleksandrovac obavlja lokalna samouprava u saradnji sa mesnim zajednicama, odnosno sa informacijama koje od njih sa terena dobije. Neposredno posao održavanja je od strane osnivača poveren lokalnom Javnom preduzeću Direkcija za urbanizam i izgradnju Aleksandrovac.

Direkcija vrši defektažu i proveru kvara, upravljanje održavanjem i nadzor, za račun svog osnivača odnosno lokalne samouprave, a po okončanom godišnjem postupku javnog poziva izbora isporučioca svetiljki i izbora izvođača radova na terenu, koji vrši neposrednu zamenu i popravku nabavljenih svetiljki, u okviru raspoloživog godišnjeg budzeta.

Lokalna samouprava u ime i za račun instalisanih potrošača u delu javne rasvete na teritoriji opštine Aleksandrovac vrši plaćanje utroška električne energije za javnu rasvetu za sva naseljena mesta opštine Aleksandrovac. Za napajanje javne rasvete koriste se distributivne trafo stanice u okviru kojih postoji poseban blok javne rasvete sa odgovarajućom automatikom za očitavanje utroška, uključivanje i isključivanje javne rasvete.

Javna rasveta u celini predstavlja tipičan primer tzv. zajedničke komunalne potrošnje koja služi svim građanima opštine Aleksandrovac i njenu potrošnju nije moguće direktno obračunati i tačno naplatiti krajnjem korisniku, kao što je to slučaj kod individualne komunalne potrošnje.

Po prijavi građana vrši se pojedinačna zamena opreme javne rasvete u prijavljenim ulicama, odnosno stubovima opštinskih naseljenih mesta. Svake godine vrši se postavljanje dekorativne rasvete za novogodišnje praznike i izvršava dopuna novogodišnje rasvete shodno materijalnim mogućnostima. Javna i dekorativna rasveta je vlasništvo opštine Aleksandrovac. Opština budzetskim sredstvima finansira održavanje javnog osvetljenja. Ni opštinska uprava, a ni eventualno lokalno javno preuzeće, pa ni mesne zajednice, nemaju svoje službe koje bi obavljale poslove neposrednog održavanja javne rasvete i zbog toga se konkursom prema Zakonu o javnim nabavkama bira pravno lice koji će održavati javno osvetljenje u narednom periodu. Naloge za rad, dinamiku i obim poslova na održavanju javnog osvetljenja prektično izdaje lokalna samouprava koja i nadzorom preko svog javnog preduzeća proverava izvršene radove.

Utrošena sredstva za potrošenu energiju javne rasvete ukazuju na to da je u narednom periodu neophodno izvršiti kompletnu rekonstrukciju i racionalizaciju sistema javne rasvete u naseljenim mestima opštine Aleksandrovac. Kako je javna rasveta u prilično lošem stanju, te da je za očekivati, u budućem vremenu, i poskupljenje električne energije sasvim se opravdano nameće visoko rangiranje problema javne rasvete na listi projekata od opšteg značaja za lokalnu zajednicu. Kao moguća opcija rešavanja problema javne rasvete u opštini Aleksandrovac pored uobičajenih finasijskih mehanizama nameće se i koncept poveravanja posla po modelu ugovornog javno-privatnog partnerstva.