KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog koncesionog akta podnet od strane Ministarstva zdravlja kojim se predlaže finansiranje, projektovanje, izgradnja,održavanje i upravljanje tri objekta garaže sa helidromom u okviru kompleksa Univerzitetskog Kliničkog centra Srbije

Predmet koncesije je finansiranje, projektovanje, izgradnja, upravljanje i održavanje tri objekta garaža sa helidromom u okviru kompleksa Univerzitetskog Kliničkog centra Srbije. Predloženi model za realizaciju projekta je javno-privatno partnerstvo sa elementima koncesije.

Utvrđeno je da u okviru kompleksa, treba izgraditi garaže na tri lokacije, te da će se u ovim garažama moći parkirati oko 1.900 vozila. Izgradnja helidroma se predlaže na zadnjoj etaži jedne od garaža, koja je planirana da bude pozicionirana na lokaciji današnjeg nefunkcionalnog helidroma. Posle detaljne analize svih tehničkih i finansijskih parametara, zaključak je da je model javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije prihvatljiv i za javnog i za potencijalne privatne partner. 

Republika Srbija i Ministarstvo zdravlja kroz uključivanje privatnog sektora u izgradnju objekata od javnog značaja i pružanje javnih usluga mogu da ostvare brojne koristi za svoje građane i svoj sistem, i to: bržu implementaciju predmeta koncesije koja se postiže poveravanjem više faza realizacije jednom privatnom partneru; uštede u troškovima izgradnje putem brže realizacije, nabavke i smanjenja rizika prekoračenja vremena implementacije i troškova; uštede u troškovima poslovanja primenom savremenih tehnologija, kvalifikovane radne snage i efikasnim korišćenjem objekata; bolji kvalitet usluge; veće mogućnosti finansiranja predmeta koncesije bez angažovanja ograničenih budzetskih sredstava i zaduživanja na finansijskom tržištu i povećanje javnih prihoda: poreza na imovinu i zarade, prihoda od projekta/usluge i slično.

Analiza alternativa i drugih potencijalnih rešenja pokazala je da je realizacija projekta javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije bolje rešenje od, na primer, tradicionalnog modela javne nabavke koja bi se finansirala iz budzeta. Postojanje finansijskog interesa je obostrano - koncesionar očekuje određeni profit, dok javni sektor vrednuje predmet koncesije na način koji doprinosi opštem povećanju kvaliteta usluga, poštovanju primenljivih zakona i donosi koristi za građane, odnosno pacijente. Takođe, javni partner ne poseduje dovoljno iskustva da u doglednom periodu realizuje predmet koncesije, iako postoji očigledna potreba za realizacijom istog.

Predloženi projekat podrazumeva da Republika Srbija - Ministarstvo zdravlja, kao imalac prava svojine nad predmetnim zemljištem ustupi odabranom koncesionaru realizaciju predmeta koncesije - investicije izgradnje garaža na tri lokacije u okviru kompeksa Univerzitetskog Kliničkog centra Srbije, i to na lokacijama i u obimu za koje su analize pokazale da su izvodljive. Prema procenama koje je stručni tim javnog tela izvršio, optimalno bi bilo izgraditi tri garaže, na lokacijama ravnomerno raspoređenim u okviru kompleksa. Nakon izgradnje helidroma, isti će se odmah predati javnom partneru za potrebe transporta hitnih i urgentnih pacijenata i bolesnika, te se ne može komercijalno koristiti od strane privatnog partnera.