KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva kojim se predlaže rehabilitacija i urgentno održavanje opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva na teritoriji grada Kruševca sa javnim plaćanjem

Putna infrastruktura predstavlja okosnicu razvoja i funkcionisanja svih mogućih ljudskih, privrednih i drugih tokova. Putna infrastruktura je imperativ društvenog i privrednog standarda kako na mikro, tako i na makro planu određenog lokaliteta, što zapravo znači standard življenja. Određena društveno-politička zajednica svoju vrednost pre svega meri u pokrivenosti putnom mrežom - infrastrukturnim sadržajima. Razvojem putne infrastrukture poboljšava se pristupačnost, što dovodi do ubrzanja regionalnog razvoja. Imajući takav pristup uticaja investicija u vidu, sveukupne koristi mogle bi da prevaziđu troškove investiranja u razvoj putne infrastrukture.

Početkom 80-ih godina prošlog veka, svet se suočio sa problemom razvoja u uslovima sve ograničenijih resursa i sa sve većim stepenom zagađenja životne sredine, što je uslovilo formulisanje Strategije održivog razvoja.Kaže se da ja sistem saobraćaja na dugoročnom planu održiv ukoliko je u stanju da pruži potreban kapacitet i nivo usluge, ako je kompatibilan sa lokacijama koje mu gravitiraju, štedljiv, oslanjajući se na pogonsku tehnologiju na bazi izvora energije koji su obnovljivi i prenosivi, ukoliko je čist, kako bi održao i regenerisao kvalitet okruženja i troškovno efikasan, a time i rasploživ za sadašnje i buduće generacije.

Osnovni elementi koncepta javno-privatnog partnerstva su jasna alokacija odgovornosti, podela rizika i rok trajanja partnerstva. Podela rizika omogućava da svaki od partnera preuzme rizik kojim može da upravlja na najadekvatniji način, čime se postiže veća efikasnost ovakvih projekata.

Ovaj predlog projekta zasniva se na ideji obezbeđivanja dostupnosti dela kvalitetne saobraćajne i druge prateće infrastrukture u urbanim zonama grada i naseljenim mestima grada, kapitalnim ulaganjem od strane privatnog partnera, koji će obezbediti izradu projektne dokumentacije, pregled stvarnog stanja putne infrastrukture, dugogodišnje redovno održavanje u smislu rehabilitacije i urgentnog održavanja na celoj teritoriji grada i naseljenih mesta, kao i održavanje nekategorisanh puteva, zaštitu i garantovanje za kvalitet izvršenih radova i pruženih usluga, obezbediće finansiranje za kapitalno ulaganje, a lokalna samouprava u skladu sa Zakonom o javno-privatnom partnerstvu neće po tom osnovu biti kreditno zadužena.

Kada je u pitanju javno-privatno partnerstvo bez elemenata koncesije u okviru predloženog projekta finansiranja, održavanja dela putne infrastrukture na teritoriji grada i u naseljenim mestima grada Kruševca, u smislu rehabilitacije i urgentnog održavanja lokalne putne infrastrukture sa javnim plaćanjem, sa ciljem smanjenja budzetskih troškova i podizanja nivoa efikasnosti u pružanju javnih usluga, obezbedili bi se određeni benefiti kako za grad tako i ya društvo u celini.

Osnovni cilj razvoja putnog saobraćaja i putne infrastrukture je ostvarivanje i razvoj saobraćajnog sistema koji omogućava održivu mobilnost stanovništva i pruža podršku ubrzanom razvoju i jačanju konkurentnosti.